Ryhmäliikuntatunnit


SporttiFiilis -ryhmäliikuntatunnit löydät UnelmaFiiliksen studiolta osoitteesta Pohjankyröntie 135C, Isokyrö. Sisäänkäynti apteekin puoleisen päädyn punaisista pariovista.


Ajankohtaista

 

  • SYYSLOMAVIIKOLLA (vko 42) tunnit normaalisti, tauolla ainoastaan kuntonyrkkeily-kurssi ja yrittäjien kahvakuulatunti.
  • TUNTIMUUTOKSIA: maanantaina 22.10. ja 5.11. tunnit tauolla. ZUMBA-tunti tiistaina 23.10. klo 18.00.
  • Yrittäjien KAHVAKUULA-tunnit torstaisin 20.9. alkaen klo 20.15, tervetuloa! (välillä ohjelmassa myös Circuitia ja Kehonhuoltoa)
  • TORSTAISIN: 27.9. STRONG, 4.10. SporttiFit, 11.10. STRONG, 18.10. SporttiFit, 25.10. STRONG, 1.11. SporttiFit, 8.11. STRONG, 15.11. SporttiFit, 22.11. EI TUNTIA, 29.11. STRONG, 6.12. EI TUNTIA, 13.12. SporttiFit
  • Ilmoittautuminen KEHONHUOLTO-tunneille >>

 

 


 

LATAA SYYSLUKKARI – vol 2 2018 >>

 

HINNASTO

SporttiFiilis -tunnit 8 € / tunti. Kertakortteja voit ostaa myös etukäteen kaverille lahjaksi tai itsellesi varastoon. Kertakortit ovat voimassa 2kk ostopäivästä.

  • SporttiFiilis 10 kerran kortti 70 €,  voimassa 12kk ostopäivästä.
  • SporttiFiilis 20 kerran kortti 130 €,  voimassa 12kk ostopäivästä.
  • Aurinkotunnit senioreille 6 € / tunti (45min). Hintaan sisältyy ilmaiset kaffit tunnin jälkeen.
  • Aurinkotunnit 10 kerran kortti 50 €, voimassa 12kk ostopäivästä.

Kerta- ja sarjakortteja voit ostaa kaikkien tuntien yhteydessä, maksuvälineenä käy myös pankki- ja luottokortit. Sarjakortin voit maksaa myös osittain liikuntaseteleillä ja osittain käteisellä/maksukortilla. Sarjakortit voit hankkia myös UnelmaFiiliksen nettikaupasta >>

Korttimaksut tapahtuvat näppärästi iZettle -maksupäätteellä, jossa kuitin maksusta saat sähköpostiisi tai puhelimeesi.

Maksuvälineet:

  • Käteinen, pankkikortti, Visa/MasterCard, Smartum -setelit, Smartum -verkkomaksu, Smartum -kortti, Tyky -kuntosetelit, Tyky Online, Sporttipassi (ePassi), Virikesetelit, Ticket Mind&Body ja Ticket Duo.
  • Tyky Onlinea käyttäessäsi valmistaudu näyttämään älysetelin UPCODE-kuvake joko älypuhelimen näytöltä tai paperitulosteelta.
  • Sporttipassin (ePassi) koodit voit katsoa täältä >>
  • HUOM: Liikuntaan tarkoitettu Virike-kortti ei valitettavasti käy meillä kortin tiukkojen toimialakoodivaatimusten vuoksi.
  • Huomioithan, että liikuntasetelit ovat henkilökohtaisia etuja ja myös niillä ostetut kertaliput ja sarjakortit ovat henkilökohtaisia. Tarkistathan ennen maksua, että setelin takana on nimesi selkeästi kirjoitettuna.

 

OHJEITA TUNNEILLE OSALLISTUJILLE

  • Mukaan tunneille voit tulla koska vain eikä ennakkoilmoittautumista vaadita. Jos haluat pysyä ajantasalla tuntimuutoksista ym. uutisista, silloin kannattaa liittyä postituslistalle.
  • Vinkit tunneille pukeutumiseen ja ohjeet mukaan tarvittavista välineistä löydät lajikohtaisista kuvauksista. Kysy reippaasti lisätietoa esim. yhteydenottolomakkeella, jos jokin asia askarruttaa.
  • Tarkistathan ennen tunneille osallistumista, että laji sopii sinulle ja olet tarvittaessa neuvotellut liikuntaharrastuksesta lääkärisi kanssa. Treenaaminen tapahtuu omalla vastuullasi. Tiedot tuntisisällöistä löydät lajikuvauksista ja tarvittaessa voit kysyä tarkempia lisätietoja yhteydenottolomakkeella.
  • Saavuthan tunneille ajoissa ja ilmoittaudu ohjaajalle ennen tunnin alkua.
  • Tuntien kesto on pääsääntöisesti noin 50 minuuttia, jotta tuntien väliset vaihdot ehditään tehdä sujuvasti ja ilma vaihtuu salissa. Poikkeuksina STRONG by Zumba (60min) ja senioritunnit (45min).
  • Tuntien hintaan ei sisälly tapaturmavakuutusta. Huolehdithan että oma vakuutusturvasi on ajan tasalla osallistuessasi tunneille.
  • Jätäthän arvotavarat kotiin tunnin ajaksi. UnelmaFiilis ei vastaa kadonneista tai vahingoittuneista tavaroista.
  • UnelmaFiiliksen tunneilla saa hymyillä, nauraa, hihkua ja taputtaa vapaasti! Reipas heittäytyminen nostaa tunnelmaa, tule siis sellaisena kuin olet ja nauti liikunnan ilosta täysillä!

 

 

TUNTIKUVAUKSET

KAHVAKUULA

Kahvakuula (kettlebell, girya) on laji, joka sopii kaikille iästä ja kuntotasosta riippumatta. Kahvakuula-tunnilla teemme monipuolisia toiminnallisia harjoitteita, joissa koko kroppa saa tehokkaan treenin. Hiki tulee hiipien ja syke nousee huomaamatta, kun kuulaa heilutellaan eri liikkeissä kiertoharjoittelutyyppisesti – et siis taatusti pääse pitkästymään! Kahvakuulailu kehittää yhtäaikaa niin isoja lihasryhmiä kuin tärkeitä pieniä tukilihaksiakin. Saat samalla lisää liikkuvuutta ja kehität koordinaatiota ja tasapainoa. Kahvakuula on suosittu laji niska-hartiaseudun ja selän kunnon ylläpitämiseen.

Kahvakuula VOIMA tunti puolestaan on suunniteltu normaalissa kiertoharjoittelussa käyttämääsi kuulaa 2-4kg painavemmalle kuulalle. Tällä tunnilla pääset kokeilemaan rajojasi ja hiomaan kahvakuulatekniikkaa! Liikepatterit ovat yksinkertaisempia kuin kiertoharjoittelutunnilla, sarjat hiukka pidempiä ja sarjan jälkeen aina sykkeentasaustauko. Tunti sopii hyvin myös aloitteleville ja kuntoutujille, kun kuulan painoksi valitsee sen normaalin painon.

Ota tunnille mukaan oma kahvakuula ja jumppamatto. SporttiFiiliksellä on lainakuulia lajiin tutustumista varten ja salilta löytyy jumppamattojakin. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin. Kesäkauden ulkotreeneissä kerrospukeutuminen helpottaa lämmön säätelyä. Jätä sormukset ja kello kotiin, sykemittarin voit kiinnittää vyölenkkiin tai laittaa taskuun treenin ajaksi.

Aloituspainoksi naisille suositellaan 6-8kg kahvakuulaa, miehille 8-12kg kahvakuulaa, mutta nämä ovat keskimääräisiä suosituksia. Kuulan painon sekä mallin sopivuutta itselleen kannattaa tunnustella rauhassa. Useimmissa harjoitteissa kuulaa liikutetaan koko kehon voimalla, ei pelkästään esim. yhdellä kädellä. Kannattaa siis rohkeasti hankkia riittävän painava kuula jo alussa. Harrastuksen edetessä voit hankkia toisenkin kuulan, ja silloin voit vaihdella painoa sopivammaksi harjoitteen mukaan.

 

KEHONHUOLTO

Kehonhuolto-tunnilla avataan kehon liikeratoja lempeillä Asahi- ja Pilates-liikkeillä sekä tehdään monipuolisesti syvävenytyksiä eri lihasryhmille.

Säännöllinen kehonhuolto parantaa aineenvaihduntaa, auttaa kehoa palautumaan treeneistä ja ylläpitää hyvää liikkuvuutta. Reippaat treenit ja kiireinen arki vaativat vastapainoksi lempeää kehonhuoltoa, jossa myös ajatus saa samalla levähtää. Eihän stressi meitä pelkästään uuvuta, vaan liian vähäinen palautuminen…

Voit ottaa mukaan oman jumppamaton, joita löytyy salilta myös lainaan. Pukeudu tunnille mukaviin vaatteisiin ja ota myös vesipullo mukaan.

Tervetuloa mukaan hemmottelemaan kehoasi!

 

CIRCUIT

CIRCUIT on hauska ja vauhdikas kiertoharjoittelutreeni. Saliin on järjestettynä treenipaikat ohjeineen, ja jokaisella treenipaikalla treenataan minuutin ajan, jonka jälkeen pieni lepo ja siirtyminen seuraavalle treenipaikalle. Tunnilla treenaat koko kropan lihakset toiminnallisilla lihaskuntoliikkeillä ja välillä pääset nostamaan sykettä vauhdikkailla liikesarjoilla. Treenikierroksia tehdään 3 ja kierrosten välissä on pidempi lepotauko.

Circuit-tunnin liikkeet ovat helppoja ja tehokkaita. Vaihtoehtoliikkeistä jokainen löytää kropallensa sopivat ja tehoa voi säätää joustavasti tilanteen mukaan. Ideana on saada aikaan monipuolinen treeni hauskassa & kannustavassa porukassa. Ohjaaja huolehtii tekniikkaopastuksesta, ajastuksesta (ja joustosta tilanteen mukaan), kannustuksesta ja tietysti myös tärkeästä motivoivasta musiikista.

Tunnin liikesisältö vaihtelee hieman viikottain. Liikepaikoilla hyödynnetään kaikkia välineitä mitä salilta löytyy: steppilautoja, kahvakuulia, käsipainoja, jumppamattoja, nyrkkeilysäkkejä jne. Liikkeiden suunnittelussa käytetään myös pikkasen luovaa hulluutta, jotta treeneissä pysyy taatusti mieli virkeänä. Voin luvata, että jokaisella Circuit-tunnilla pääsee myös purkamaan viikon höyryjä, jos sellaisia on päässyt kertymään…

Tunnin alussa on yhteinen liikeopastus & lämmittelyosuus ja lopussa jäähdyttely & venyttely.

Pakkaa tunnille mukaan pitäväpohjaiset aerobiciin soveltuvat sisäliikuntajalkineet, hikipyyhe ja juomapullo. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, joissa on helppo hikoilla ja liikkua vauhdikkaasti.

 

STRONG by Zumba™

STRONG by Zumba™ on HIIT- tyyppinen korkeatehoinen intervallitunti. Täydellisesti liikkeisiin synkronoitu musiikki auttaa sinua treenaamaan kovempaa ja saavuttamaan nopeammin omat liikunnalliset tavoitteesi. Omalla kehonpainolla tehtävät koko kehon aktivoivat liikkeet kehittävät tehokkaasti kestävyyskuntoa, voimaa ja nopeutta. Liikkeiden eri vaativuustasovaihtoehdot tarjoavat jokaiselle sopivan treenielämyksen.

Pakkaa tunnille mukaan pitäväpohjaiset aerobiciin soveltuvat sisäliikuntajalkineet, jumppamatto, hikipyyhe ja juomapullo. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, joissa on helppo hikoilla ja liikkua vauhdikkaasti.

 

ZUMBA®

Zumba® on kolumbialaisen Alberto “Beto” Perezin kehittämä helppo ja hauska kuntotanssitunti, joka tempaa mukaansa monipuolisesti vaihtelevilla rytmeillään. Tunti sopii niin vasta-alkajille kuin pidempään tanssia harrastaneille. Jokaisella tunnilla tanssitaan mm. salsaa, reggaetonia, merenguea, cumbiaa ja hiphoppia. Kappaleet tanssitaan läpi helpoin askelsarjoin, joihin pääsee heti mukaan, eikä tunnilla opetella erikseen tanssin tekniikkaa tai koreografiaa. Tärkeintä Zumba-tunnilla on nauttia musiikin ja tanssin huumasta omalla upealla tyylilläsi – et siis voi tehdä mitään väärin! Tunnilla hyödynnetään intervallityyppistä harjoittelua tanssimalla vuoroin hitaampaan ja nopeampaan tempoon. Zumba® on niin hauskaa, ettei se tunnu treeniltä!

Pakkaa tunnille mukaan tanssilliseen aerobiciin soveltuvat sisäliikuntajalkineet, hikipyyhe ja juomapullo. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, joissa on helppo hikoilla ja liikkua vauhdikkaasti. Ja sen iloisen hymyn kasvoillesi saat viimeistään tunnilla!

 

DANCEMIX

DanceMix tunti on hyväntuulinen, tanssillinen tunti, jossa vaihtelevat lattarirytmit, disco- ja poppimeininki, maailmanmusiikki, hiphop ja ties mitä muuta… Tarkoitus on saada hiki pintaan helpolla ja hauskalla tavalla, musiikista nauttien. Tunnilla huomaat varmasti tuttuja muuveja myös Zumba- ja Konga-tunneilta. Tunnilla ei pysähdytä sen kummemmin askeleita ihmettelemään vaan musiikki soi ja me mennään, ihan koko ajan!

Pakkaa tunnille mukaan tanssilliseen aerobiciin soveltuvat sisäliikuntajalkineet, hikipyyhe ja juomapullo. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, joissa on helppo hikoilla ja liikkua vauhdikkaasti. Ja sen iloisen hymyn kasvoillesi saat viimeistään tunnilla!

 

SPORTTIFIT

SporttiFIT on UnelmaFiiliksen oma kiinteytystunti, jossa käytetään pieniä käsipainoja tehostamassa liikkeitä. Tarvitset tunnille myös jumppamaton tehokkaita mattoliikkeitä varten.

Tunnilla käydään koko kropan lihaksisto läpi ja tehdään monipuolisia lihaskuntoliikkeitä menevän musiikin tahdissa. Tavoitteena on kauttaaltaan timmi fiilis ja poltetta lihaksiin! Välillä nostetaan sykettä ja vetristellään lihaksia helpoilla aerobic-/tanssiliikkeillä. Tunnilla fiilistellään monipuolisella musiikilla: vanhoja retrohittejä, suomipoppia, päivän hittejä jne. Koskapa tunti on UnelmaFiiliksen ihka oma, toiveita saa esittää ja ne otetaan ilolla vastaan!

Tunti sopii kaiken ikäisille ja kuntotasoisille. Tunnilla ei hypitä. Liikkeet ovat helppoja ja tunti sopii myös aloittelijoille. Tunnin tehoa voit säädellä käsipainoilla: mitä painavemmat, sitä raskaampi tunti. Käsipainojen valinnassa voit käyttää apuna tätä taulukkoa:

  • 0,5 – liikuntaa aloitteleville ja kevyttä treeniä kaipaaville, matala lihaskunto
  • 1 – 1,5 kg – sopiva aloituspaino, keskitason lihaskunto
  • 2 kg – säännöllisesti harrastaville, keskitaso – vahva lihaskunto
  • 2,5-3 kg – teholiikkujille ja rankempaa treeniä kaipaaville, vahva lihaskunto

Jos et omista käsipainoja, UnelmaFiiliksellä on muutamia käsipainoja, joita voit lainata tunnille.

Eli tunnille mukaan jumppamatto, käsipainot (tai vastaavat), juomapullo, hikipyyhe ja normaali treenipukeutuminen ja jumppakengät. TERVETULOA!

 

KUNTONYRKKEILY

Kuntonyrkkeily on monipuolinen ja vauhdikas tunti, jossa niska-hartiaseutu saa reipasta liikuntaa ja keskikehon korsetti tehokasta treeniä. Liian stressin voi purkaa lyöntiharjoittelussa turvallisesti ja keskittyminen tekniikkaan saa muut arjen touhut väistymään mielestä. Kunto kohoaa reippaassa intervalli-tyyppisessä harjoittelussa.

Tunti koostuu 4 osasta: alkulämmittely, kuntonyrkkeilytekniikka 1, kuntonyrkkeilytekniikka 2 ja loppuverryttely. Tekniikkaosuuksissa harjoittelemme nyrkkeilyn peruslyöntejä, torjuntoja, väistöjä ja liikkumista. Kuntonyrkkeilyssä ei otella, vaan keskitymme monipuolisiin tekniikkaharjoituksiin. Lyönnit otetaan vastaan parin hanskoihin tai nyrkkeilysäkkiin.

Pakkaa tunnille mukaan sisäliikuntajalkineet, hikipyyhe ja juomapullo. Pukeudu mukaviin liikuntavaatteisiin, joissa on helppo hikoilla ja liikkua vauhdikkaasti. Tarvitset myös kuntonyrkkeilyhanskat, joita voit alussa lainata saliltakin. Myös käsisiteiden käyttö on suositeltavaa, koska ne tukevat kämmenien rakennetta ja rannetta sekä pitävät hanskat puhtaampina. Ne voit hankkia edullisesti salilta.

 

 

AURINKOTUNNIT SENIOREILLE

Aurinkotunnit ovat senioreiden omia tunteja, pituudeltaan 45 minuuttia. Tunnit pidetään päiväaikaan ja tunnin jälkeen talo tarjoaa kaffit. Voit siis jäädä vaihtamaan kuulumiset ja kokemukset leppoisasti kaffikupposen äärellä!

 

ASAHI Health® Senioreille

Asahi Health® on Suomessa kehitetty, lempeä ja rauhallinen terveysliikuntamuoto, joka on senioripiireissä noussut suosioon mm. Studio 55:n esittelyiden kautta. Liikkeissä koko keho avataan systemaattisesti niskasta nilkkoihin. Liikkeet ovat pehmeitä ja ne tehdään rauhallisesti omaa kehoa kuunnellen. Liikkeet on suunniteltu yksinkertaisiksi, jotta jokainen pääsee niihin mukaan heti.

Tunnin suunnittelussa on otettu huomioon erityisesti suomalaisten suurimmat terveysongelmat: selän ja hartiaseudun vaivat, kehon kroonistuneet jännitystilat, erilaiset liikerajoitteet ja tasapaino. Asahi on suunniteltu ennaltaehkäiseväksi ja myös jo syntyneitä ongelmia hoitavaksi liikunnaksi. Tunnin jälkeen tunnet olosi kokonaisvaltaisesti rentoutuneeksi ja virkistyneeksi. Tunti ei ole varsinaista hikijumppaa, mutta pieni hiki liikkeiden aikana kyllä tulee ja aineenvaihdunta saa hyvää vauhtia.

Laji sopii kaiken ikäisille ja kokoisille. Kaikki liikkeet suoritetaan seisaallaan ja omien liikeratojen sallimissa rajoissa. Säännöllisesti harrastettuna Asahi kehittää liikkuvuutta, koordinaatiota, tasapainoa, oikeanlaista kehonasentoa ja myös lihaskestävyyttä erityisesti jaloissa – kaikki nämä ovat tärkeitä voidaksemme ja selviytyäksemme hyvin jokapäiväisessä arjessamme.

Senioriporukassa treenaaminen on hauska sosiaalinen tapahtuma, tunnilla on tapana vaihdella samalla kuulumiset ja tunnin jälkeen istahdamme vielä nauttimaan kahvit ja teet yhdessä.

Pukeudu tunnille mukaviin liikuntavaatteisiin ja voit varata mukaan myös jonkin lämpimän paidan tai fleecen. Tunnilla ei tarvita jalkineita, mutta halutessasi voit käyttää keveitä kenkiä tai sukkia. Talviaikaan on hyvä varata luistamattomat villasukat jalkaan.

 

LIHASKUNTO Senioreille

Lihaskunto-tunnilla teemme monipuolisia lihaskuntoliikkeitä koko kropalle käsipainojen kanssa. Aloitamme tunnit alkuverryttelyillä ja liikkuvuutta kehittävillä liikkeillä jumppakepin kanssa. Tunnin päätteeksi venyttelemme.

Kaikki liikkeet tehdään seisaallaan ja saat selkeät ohjeet turvalliseen liiketekniikkaan. Jokainen tekee liikkeet oman kroppansa liikeratojen ja päivän fiiliksen mukaan.

Lihaskunto-tunti ylläpitää ja kehittää koko kropan lihaskuntoa, mikä on erityisen tärkeää ikävuosien karttuessa. Tunnilla tehtävät toiminnalliset liikeyhdistelmät kehittävät myös tasapainoa ja kehon koordinaatiota.

Senioriporukassa treenaaminen on hauska sosiaalinen tapahtuma, tunnilla on tapana vaihdella samalla kuulumiset ja tunnin jälkeen istahdamme vielä nauttimaan kahvit ja teet yhdessä.

Pukeudu tunnille mukaviin liikuntavaatteisiin. Tunnilla ei tarvita jalkineita, mutta halutessasi voit käyttää keveitä kenkiä tai sukkia. Talviaikaan on hyvä varata luistamattomat villasukat jalkaan.